De kermis in Stompetoren is weer voorbij. Het was weer reuze gezellig! Veel mensen op de been , veel deelnemers bij alle dingen die wij georganiseerd hadden. Hoewel het (bijna) altijd om de eeuwige roem gaat, doen we natuurlijk altijd mee voor de eerste plek! Hier volgen de uitslagen van de diverse “toernooien”.

Donderdag begonnen we met viswedstrijd in de Noordervaart. Traditiegetrouw deelnemers van jong tot oud. De meeste vissen werden gevangen door:

1. Evelien Steenhof
  2. Finn Yperlaan
  3. Richard Nat

En het viel dit jaar niet mee, de vissen hadden weinig trek.

Vrijdag gingen we voetballen en katknuppelen. Bij de voetbal deden 8 teams mee van lokale en semilokale afkomst. Op 2 halve velden werd een toernooitje afgewerkt wat resulteerde in een finale tussen de Hoveniers en  de Barre Bullen. De cup werd veroverd door de Hoveniers. De troostfinale werd gewonnen door de Onvoltooide Missie Mannen.

Bij het katknuppelen hadden we een groot deelnemersveld met oude rotten en nieuwkomers.

Er werd gespeeld voor € 5,- per ring en € 10,- per kat. Niet dat het doorslaggevend is maar het is natuurlijk altijd lekker om je inschrijfgeld terug te winnen. Dat werd meer dan ruimschoots gedaan door Robin Klaver die de meeste ringen en katten er af wist te gooien. Vlak daar achter zat Peter Plugboer die met een knuppel 8 ringen in een keer van het vat gooide. Een historisch moment. Er waren nog heel wat gooiers met bescheidener opbrengsten en ook veel deelnemers die niets hadden, maar ja, je hebt ook betalers nodig natuurlijk.

Onze dank gaat uit naar SSV voor het beschikbaar stellen van het terrein, Jan Jonk voor het lijnen trekken, Kees Kiemel, Cor van Bavel en Jordy Geitenbeek voor het scheidsen en Jaapjan Baltus als spelleider bij het katknuppelen. Het Schermer Wapen had een barretje neergezet, het weer was prima, dus de biertjes heerlijk!

Zondag hadden we de zeven kamp. Om 8.30 begon de opbouw van de spellen, en omdat de spelcommissie een hoop goede ideeën had, moest er ook veel neergezet worden. Gelukkig hadden we weer veel hulp van onze vaste vrijwilligers om het sponsen gooien, boerendart , buikschuiven, potgooien, helmenspel, pijpspel en steenwerpen op te bouwen. Het Honk stond er voor de inwendige mens en het weer was super. Er werd gestreden door 12 teams bij de kinderen en 14 teams bij de volwassenen. Bij de kinderen hadden we 3 leeftijdsgroepen en bij de jongste kinderen waren team Born in 2008 de beste”. Bij de midden groep Team Wereldwijd en bij de oudste kinderen team Barbiepoppen.

Bij de volwassenen viel het op hoe de spelregels massaal overtreden werden in de strijd om kampioen te worden. Gelukkig hadden de scheidsrechters duidelijke instructies gekregen om de ploegen in toom te houden. Menig zweetdruppel is gezien, maar men was streng doch rechtvaardig.

De uitslag:

1. De Stompestampers
  2. De Pyamaboys
  3. De Popeyes

De leukste joker was gemaakt door team Orange is the new black.

Rest mij nog een heleboel mensen te bedanken: de sponsoren, de brandweer voor de watervoorziening, EHBO, t Honk, onze Scheidsrechters, Karé, onze basis van de zondag, Peter Plugboer voor het live verslag en natuurlijk onze vrijwilligers die helpen met de opbouw en opruimen van de spellen, vlaggetjes ect. Bedankt allemaal mensen!!!!!!!! Het is altijd gevaarlijk om groepen of mensen te bedanken en dus ook anderen te vergeten. Bij deze, ook hen die ik vergeten ben bedankt!

EN VOLGEND JAAR GAAN WE ER WEER VOOR!!!

Groeten, de feestvereniging

PS en iedereen prettige vakantie natuurlijk!

Maak jouw eigen website met JouwWeb