De Sint had 28-11 2016 ook weer tijd om het Schermer Wapen aan te doen. Het is natuurlijk altijd weer spannend of de Sint een gaatje heeft in zijn drukke schema. Maar om een uur kwam hij in gezelschap van zijn pieten de zaal in, toegezongen door ongeveer 90 kinderen, hun vaders en moeders  en opa’s en oma’s. Er was wel iets vreemds aan de hand: er was namelijk niets aan de hand! De Sint zwaaide, de pieten strooiden ,dansten en sprongen, en Siem verwelkomde de sint.

Dus Siem aan de babbel met de Sint, een liedje met de kinderen, gewoon normaal. Maar pas toen zagen we dat de pieten maar aandacht voor het café hadden dan voor de kinderen. Sterker nog, ze liepen allemaal de zaal uit! Even later kwamen ze terug met een kruiwagen, koevoeten, trekzagen voorhamers, etc. Ze wilden de kroeg slopen en meenemen naar Spanje, want hij zou hier toch buiten gebruik raken. Net toen de Sint de hoofdpiet tot de orde wilde roepen kwam een man luid schreeuwend de zaal in rennen. Het bleek de nieuwe uitbater Ben de Vries uit Oterleek te zijn. Net op tijd kon hij de pieten stoppen, dus het café staat nog! Mooi dat we gelijk allemaal weten wie Ben is. Welkom in Stomp toren!!

Daarna gingen de pieten (enigszins teleurgesteld) over tot de normale gang van zaken: limonade, snoep en cadeaus uitdelen. Om 2 uur had ieder kind een cadeautje en vertok de Sint weer. Hij heeft het zo druk.

Maar om half 3 was hij er toch nog weer met de pieten om even een rondje mee te bingoën met de oudere kinderen. Deze streden om mooie prijzen als mp4 speler radio, allerlei gezinsspellen en veel meer mooie dingen. Zo was het een zeer geslaagde middag en met de verzekering dat de Sint volgend jaar weer komt werd alles weer opgeruimd.

Wil ik nog even onze “externe vrijwilligers ”hartelijk bedanken voor de hulp, evenals de familie Nat en natuurlijk DJ Bart voor de muzikale ondersteuning en de elektronische bingo. Bedankt Bart!

Rest mij om iedereen een mooie decembermaand te wensen, en let op: 3-2-2017 is de bingo in het Schermer Wapen. Houd deze datum vrij!!!!

Groeten van de feestvereniging

Maak jouw eigen website met JouwWeb